Apr 27, 2007

ReFreSh keNaNgAn Kt Muo duLu... ( x de keje.. :p )


haha.. ble ingat zaman dulu2 aku paling suke.. :p ye lah.. best lew ingat2 balik pe yg dah kte wat... kekadang rase x matured langsong! cam kanak-kanak ribena.. huhu! macam tu skali.. hehe ok, ney kesah aku paling x leh lupe sepanjang aku kt muo dulu... here goes the story... hurm satu hari tu aku x engat lak tarikh de nagan tepat, tp aku rase mase awal tahun form 5.. yes, aku engat lagi... time tu pulang bermalam, tp 3 hari jek.. so, mcm mmbazir la kan.. lagi pon minggu depan nye nak exam ( ujian selaras de panggil..) ha, so aku, raje , ain ngan ade lah lagi dak klas x balik.. hurm di satu pagi yang damai... aku, aje, ain, ummul, n farahin g lew study kt astaka.. nak ujian beb, kne study, bese lah semangat azam thn baru.. musti lah sume berkobar2 nak dpt anugerah pngetue.. so, ktorang dgn bersemangat besar pegi lah astaka, bwk lew bermcm2 buku. aku x engat lak aku bwk bku aku, yg penting aku ade gak bwk buku... huhu, sambil cuci mate tgk dak laki men bola, ktorang cte2 la.. bese la, ble dah kumpul cam 2, x kan senyap seribu language.. haha.. beberape minit pas 2, ade lah sekumpulan mamat2 endon terkecoh2 nek basikal lalu... ktorang yg sememang nye sentiase pandang kiri kanan dr pandang bku, tros la terkecoh2.. wey2!! tgk mat2 endon tu.. g keje pon nak nek beskal.. tah sape ckp aku x engat.. pastu ain pon berkata, hari 2 tim aku training menembak, aku nek jek beskal 2... buleh ke? halar, aku lalu dpan cikgu malik, siap lambal2 lagi.. begitu lew cerite ain yg sedikit sebanyak menaikkan ghairah ktorang terhadap beskal.. ye la, dah lew x dpt balik umah, dah lame lak x nek beskal.. pas2, ktorang pon ape lagi.. tgh owg endon tu lalu.. masing2.. aku cop yg kale merah, aku yg dpn skali, aku nak yg biru 2... hah, sudah! sume dah cop.. memang ktorang bernasib bek.. basokal tu ckp2 ade 5 bijik.. haha.. ktorang pon dgn sengal2 nye g mintak kebenaran ngan mamat2 tanpe segan silu... habis satu maktab ktorang round + dgn muke bangge +riak+angkuh.. ye la, dpt nek beskal...habis 2 round tah sape bg idea gile, jom g pondok pak guard amek paper.. ktorang pon g lew.. blom sempat ktorang ckp nak amek paper, uncle raja pon muncul ngan muke yg (phm je la).... sape yg bg you nek beskal ney?? bla..bla..bla.. mcm lagi lah de tanye.. pastu de pon ngan muke menyinge, nek moto kapcai de tu.. tah g mane tah.. ktorang ingat setel camtu je la.. g lah pulangkan beskal(wpon keberatan...) pastu ktorang sambong blaja.. beberape saat pas ktorang bru nak smbg( dah x de mood sbnonye) datang la kete ustazah asyikin@mama ikin.. de panggil ktorang tepi jalan.. kamu tau ape salah kamu?? kamu tau tak kesalahan kamu tu bley msk jdm??? tersentak ktorang.. mcm mane kalo endon2 tu jampi ape2 kt kamu?? ape kami nak jawab?? sume diam.. selain perkataan ye ustzh, tak de perktn len pon kuar... pastu die kte, dkt bku peraturan ade tulis, x boleh menaiki ape2 jns kndraan pon.. huh! ye ke? dlm hati je la.. nak mampos ckp dpn2.. huhu.. sblom de blah de kate, sye nak laporkan kt pengetua!!! huh! jdm? pengetua? mcm2 persoalan timbul... ktorang tros balik.. huhu, balik sume dak tgk bukak buku bio lah, kimia la, ktorang (aku, aje, ummul) bukak buku panduan maktab, cek btol ke ade peraturan mcm tu? dari kulit ke kulit ktorang bce, satu cte pasal knderaan pon x de.. ktorang pon sedapkan hati memasing, x de blam buku x de ah jdm.. masalah nye, kalo ktorang msok jdm ktorang la studen 1st thn tu n ktrng la pompn 1st dak muo kne jdm.. atas kesalahan??? menaiki basikal endon... haha... pedih2.. pas dr episode sedih tu ustzh pandang slek kt ktorang.. umul ar paling kesian.. dah lew bwp, mau x kne basoh ngan ustzh.. huhu.. ape nak buat.. kebetulan lak, dak2 yg mke2 beskal ni sume dok blakang kt klas kecuali kilah.. ye la, kila x join tp de dok sblh umul.. ustzh ckp kt klas, huh, bdk2 yg dok blakang, tunggu je la keputusan dr pengetue!!! ceyh, name pak paie jgk dsebut lagi.. huhu.. sdey taw..! tp... setelah mase berlalu, x de plak dgr pape brte dr pengetue maupon ustzh.. haha.. no jdm, no shy2!! huhu.. cenggitu la cte nye... tp aku engat ustxh dah lupe psl beskal 2.. satu hari ni, dkt2 nak trial, aku fly.. study dlm blek.. bce bku bio.. x masal usth rush time 2.. huhu.. habis sume att kne.. ngan aku2 skali.. time ni aje x ekot fly, mcm taw2 jek ustzh nak dtg.. huh! memang kne habis la aku time 2.. malu ade, marah, sume2 la.. huhu.. kne dende ketok ktampi depan ds.. dah lew dak laki tgh lepa2 tgk tv.. seb bek minggu pekse, so x ramai sgt.. huhu.. pas2 ustzhpanggil sorang2.. time turn aku, mintak maaf ustzh, janji x buat lagi.. ustzh tanye,ini kesalahan kamu kali ke bape ni?? aku dgn konfiden tahap max, kali pertame ustzh.. habis, yg kamu pusing maktab nek basikal tu ape!! huh? aku pon ngan tersipu2, kali ke2 ustzh.. dah! p masuk!! huhu.. kene aku.. kantoi ar kegiatan korang.. memang psl beskl 2 ktorang jek yg taw.. yg len sume x taw.. kuat tol daye ingatan ustzh.. kagum2.. huhu.. dah lew.. penat dah otak aku refrsh blek ni.. k, sambung lagi next time..(^_^) bye...

1 comment:

Anonymous said...

haha.best hiler blog yg ni.sakit pelut gelak sorg2.
de cite best lg post ah.
kiki.
best2
*al*