Jul 25, 2013

How I Start Consume Herbalife?

Bismillah...

Assalamualaikum dan selamat Hari Khamis semua. Hehe.. Alhamdulillah.. Esok cuti Nuzul Quran. Masih Bernafas dan makin bertenaga dari hari ke hari. So, entry kali ni aku nak share macam mana aku boleh terjoin Herbalife ni. Betul. Herbalife dah ada kat Malaysia dekat 7 tahun. Tapi, selama ni aku cuma dengar. Cuma tgk org yg makan which is my best fren sendiri. Cuma baca blog orang2 Herbalife macam Amalina Peter. Cuma tengok kawan2 dok promote "HAVE YOU HAD YOUR SHAKE TODAY??" pffttttt.. Itu dulu. Masa hati aku tak terbuka lagi untuk tahu, apetah lagi nak makan herbalife. Haha.. Aku paling annoying tgk org post, dh shake ke belom? Jadah?? Shake? Shake your body? Hahahaha.. ITU DULU. 

Semuanya berlaku bila aku selalu sgt tgk seorang hamba Allah ni asyik post pasal result Herbalife je. Dari hari ke hari, aku tgk badan dia makin slim. Makin cantik kulit dia. Makin KAYA. Hahahaha.. Sebab dia beli kereta Lancer guna duit Herbalife. What? LAncer? Kereta idaman aku dengan Pan (my boipreng) kot.. Tapi aku tak start lagi. Aku cume perati je dari jauh. Sampai la satu masa, aku tibe2 tersedar yang badan aku dh naik 9 kg lepas kerja. Yes. Sampai ramai sgt tegur. "Badan macam di pam2" (Pan,2013) "You kalau naik lagi berat, I fire you" (My bos, 2013). "Ko dah gemuk la Jiha" (Mira, 2013) Dan BANYAKK lagi. Fuhhhhh!!!.. Tak larat aku nak jawab. Aku betul2 rungsing. 

Siti Najihah (Genting, 2010)
*Time ni slim lagi. Hehehe..


Siti Najihah (Full House with Aliah, Feb,2013)
*Badan dah mula naik.



SOLUTION???

1. Diet

Yess, aku cuba diet. Aku cuba tak makan nasi. Pagi, keluar kerja memang tak sempat nak breakfast. Makan kuih bila sampai tempat kerja. 2 ketul. Lepas tu, tengah hari makan bihun/ mee/ roti. Patu balik, lapar GILAA!. Aku tibai jugak nasik. Lepas makan, MENYESAL! Hurmmm, lama2 aku give up. Then ckp kat diri sendiri. "Biar lah. NAnti lama2 kurus lah" Tak pon, aku joging. Sebab, Kelvin Zahari cakap, kene exercise. Baru boleh bakar lemak. (That time x bace betul2 blog Kevinzahri.)

2. Joging

2011- Yippi!!! Aku pernah dihadiahkan kasut sukan oleh Pan. Time tu, sebelum Pan masuk unit. Dia kata, kene standby fit sebelum masuk unit. Nanti kene macam2, kene la kuatkan stamina. Aku pon gedix la ckp kat dia. Nak JOINNNN!!.. (Time ni aku kurus lagi, x keje lagi). Patu dia pon hadiahkan aku kasut sukan. Ktorang pon joging la sesame kat Stadium Kuala Selangor. PERTAMA KALI JOGING SETELAH 5 TAHUN TAK JOGING. Dapat bayangkan x? Pfftttttt... Macam nak pecah jantung aku. Seriously. Tapi Pan la bagi semangat. Dia kata boleh. Utk hari pertama, 10 round stadium. 5 kali jog, 5 kali jalan. Tapi time jog tu bukan jog pon. Cungap macam hape. 3 hari je aku jog ngan Pan. Sebab, lepas tu dia kena masuk unit. Then aku tak continue pon jog. Berhenti takat tu je sampai la berat aku naik pas keje. 

2013- Aku mula start jog balik. Surprisingly, aku hanya mampu jog selama SEMINIT SETENGAH je. Oh My Allah...! Ape jadi pada diri aku ni? From that time, I know something is Very Wrong with my body. Aku tak dapat jog sbb aku memang mengah gila. 

3. Shaklee

Mintak maaf kalau ade distributer Shaklee. But I have to be honest. Time ni aku tak try Herbalife lagi sebab... Entah. Tak terbuka lagi hati kot. Aku try Shaklee sebab aku terbace dia ade product kurus. Aku makan dia punya ESP+Lichitin+Herblax. Esp memang best, sebab lepas makan sebulan, kulit aku rase lembut je. Tapi main target aku bukan kulit, sbb kulit aku memang tak de masalah dari dulu. Hentam la pencuci muka ape pon, memang tak de hal. Then yang lichitin tu, dalam capsule. Sehari kene makan 6 biji capsule. Aku tak berapa ngam la. Sebab rase macam makan ubat. Then yang Herblax tu, pon tablet. Itu lagi parah. Lepas makan aku punya perut sakit gila. Memang, dia utk detox, tapi SAKIT PERUT PULAS2. Aku hanya akan ambik sabtu ahad je. Sebab kalau hari biasa, mati la jugak. Dok sakit perus patu g toilet je. Then, kadang2 sabtu ahad aku terlupa makan. So, bagi aku. Tak berkesan sgt. Dan tak turun langsung berat. 

4. HERBALIFE....!!!

Finally! Phewwww... Lama nya nak di buka hati aku ni untuk consume Herbalife ni. Lama sangat. Hehe.. Mungkin ada hikmahnya kot. Allah je yang tahu. Hehe, semuanya start bila aku mengadu kat Pan. Hurm, dah gemuk ni.. Camane nak kurus.. Pan sambil geleng kepala, tah, macam MAK orang. Aku pon cakap, nak ambik Herbalife la. Boleh x? "Ha, ambik la. Herbalife ni memang terbukti berkesan kalau nak kurus. Tapi kene betul2 la makan." Haha, even Pan yang sangat skeptikal dgn ubat kurus pon suggest Herbalife. Start dari tu la aku ambik. tapi tak join ahli pon. Aku cuma nak try je dulu, kang tak sedap, naya. Sebulan makan, Alhamdulillah.. Badan makin ringan, makin bertenaga. Susah nak cakap. Memang kena rasa sendiri baru tau mcm mana your body akan rasa. 



Siti Najihah (Depan cermin, July,2013)
*Hehe, cmane nak rotate tah.





Hehehe.. Alhamdulillah.. Memang rase beast sgt. Skrg makin confident, makin lebih semangat nak kerja. makin rase bersyukur je setiap hari. I love this feeling damn much. Thank you Allah. Thank you Herbalife! 

Thanks for reading.. ;)

No comments: