May 16, 2011

selamat datang ke sungai petani kawan2... =))

akhirnye mase yg sumpah aku x pernah tunggu datang jugak. asal ko datang jugak ha??? punah!! eh. "punoh!!" (sila ikot nada sam dalam kongsi) hurmm... tapi nak x nak aku memang dah ade kt sungai petani pon. sape kate sungai petani x best???? *saye!! eh, apesal tangan aku tetibe terangkat?? ok2.. turun balik. kaw akan ade kt sini 3 bulan siti najihah. turunkan tangan! ok2... aku akan cite bende2 yg best je pasal sungai petani. dengan harapan org akan terpengaroh dan akan datang sini dan akan temankan aku kt sini. booooooo!!!!! ye. aku tau x de sape pon akan buat mcm tu.  =.="


sape kate sungi petani x maju?? biar aku listkan tempat2 yg korang boleh pergi untuk berdating, bersuka suki dan menghiburkan hati yg lara.

1. Shopping Mall.

ha. ingat tak de ke?? ade lah.. besaq2 lagi. ok, aku mula terpengaruh dgn budaya sini yg suka meletakkan Q di belakang perkataan. owh ya. jika di kaji balik semua perkataan yg berakhir dgn R akan diganti dgn Q. ah, korang pon tau kan. ha, shopping mall ape yg korang boleh merendek kt sini???? ini dia....

  • central square
  • village mall (ini ade org kate The Curve kecik. hahahahahahaha. sumpah aku gelak sampai malam)
  • SP plaza
  • billion
  • petani parade
  • dan juga pasaraya2 terkenal seperti tesco & giant & econsave
ok2... tipulah kalau aku kate aku dh pergi sume tu kan. ku baru menetap dgn aman kt sini secara purata 3 hari. dah sempat sangat lah aku nak pergi sume tempat tu?? relex dulu, wa ada 3 bulan lagi. jgn buat tempat2 tersebut menjadi tempat yg membosankan.




2. The Carnivall

ha.. ini bukan karnival membeli belah atau karnival ape2 lah pon. ini adalah tempat bermandi manda. eh. bukan jugak. boleh la jugak. ala, org kate mcm wet world kt shah alam tu je. aku dah bayangkan macam sunway lagoonn dah kan. hurmm. takpe. nanti ade mase aku pegi then aku cite. ye2.. aku tau, x de org nak bace pon. pedulik ape aku????

aku x sure lah betol ke macam ni carnival tu. cantik kot..



3. Pantai Merdeka

sape kte sungai petani x de pantai??? ni pantai yg merdeka ni ape? ha.. ni nak habaq kat hangpa semua no.. ni spe yg nak try kutip kepah ka.. siput ka.. kerang ka... mai la sini sat.. boleh bermanja2 apa kat sini. ok, aku cite macam aku dh pergi je kan. ya. ku belom pergi. tapi ni adalah list tempat2 yg aku kene pergi jugak. tak kira.. ape gun datang sini tapi tak guna peluang sebaik baik nya??? 

ha.. nampak org dating bawah pokok. pic dari mr.google.




4. Tanjung Dawai

ha... ni nak cita sape2 yg dok teringin nak makan seafood ka, makan ikan bakaq ka.. mai la sini... jngan risau.. name je tanjung berdawai.. tapi mane ade dawai lah.. ok je.. hahahahaha... ye. sekali lagi aku belom pergi kt sini. ni semua ikhsan google. huh!

ha... mane ade dawai..



5. Gunung Jerai

ha... sape nak pi mandi manda kt air terjun ka.. nak jungle tracking ka.. leh la datang sini. org kate best.. biase aku pegi air terjun kat gabai lah setakat ni paling best. nanti kite tgk ea. best ke tak. hurmm...



both pics ehsan dr google.


dah la.. byk lagi kot tempat2 best kt sini. tapi sume tu aku belom pegi. kasi aku pergi tempat2 aku list kt atas ni dulu ea.. patu nanti kalau aku jumpe bende2 yg best lagi aku cite. sekarang ni aku kene cite bende2 yg best je kt sini. kalau nak cite bende2 yg tak best nanti ade yg balik selangor balik kang. ha... kan susah. tapi setakat ni yg aku oerhatikan org2 SP ni sume mcm diam2 je kan. mcm hari tu mse aku smpai aku ngan family makan kt satu kedai ni. org nye ramai.... tapi kan. senyap je sume. hurm... aku nak cakap kuat2 pon jadi segan. org SP memang macam tu ea?? hurmm.. tapi aku x boleh wat konklusi lagi. biar aku tgk dulu beberpe hari aku kt sini. kalau semua kedai mcm tu aku boleh la wat kesimpulan yg org SP sume memng sopan santun. hurmm... baru 3 hri ade hati nak lebel org macam2. haishhh... 


ok lah. aku dah cukup bosan mencari kelebihan2 yg ade kt SP ni. sume sebab nak sedap kan hati yg sedang lara ni. ape pon. selamat datang ke sungai petani, kawan2... =D













p/s: aku tak cite lagi kan aku jumpe pelakon2 cite kongsi dan menonton kongsi bersama mereka. nanti aku update. hahahaha.. best3.. =D

5 comments:

amalina said...

wahh sonok gle SP..air tjun, pantai, waterworld, mall sume ada haaa

PA ada?ada?econsave je ada..hohoo

so njoy sane ye cik jiha..jauh bjalan luas pemandangan :D

~ctnajihah~ said...

hahahaha... tulah pasal. puncak alam ape ade??? ok2.. kasi aku explore puas2. karang ko datang aku jd tourist guide kaw. nak?? free je. =D

amalina said...

wahh best offer abad ni..:P
siyes?t ko wat skli aggaran budget tuk aku mlcong kt sne..

kalo mampu, aku g..weee

~ctnajihah~ said...

hahahahaha...!!! kalau kaw pegi time aku masih practikal kt sini, rumah tumpangan sume ko jgn risau. free!! budget yg lain2 tu biar aku pegi dulu patu nanti aku calculate balik. hahahahaha.. =D

+faten+ said...

puyoo..ceq pndai dah na ckp utara..power neyh..:D ade kemajuan..:D