Apr 26, 2007

interview mara yg awi tu...


huhu... aku ni ske no refresh balik mende yg dah lepas lor... hurm, x pe. nanti kalo dah lupe sengang nak ingat balik.. aku ni memang dari dulu kalo cikgu tanye nak jadi ape, musti aku dengan konfiden nyew jawab, "saye nak jadi doktor cikgu..." huh, lbey kurang cenggitu lew aku jawab.. ye lar, time tu leh taw pe je.. tapi, impian aku tu terdorong lew sbb ibu asyik suro jd doc jek. memule memang aku x ske, tp dah ter ske lak.. tp, sume berubah pas result spm kuar.. b4 ni memang lew aku dikenali sbg peminat bio, siap jadik mentor bio ag.. tp bio aku dapat B yg len sume A. memang sedih gle lor time 2. kalo fizik, aku ok lagi.. ni?? ish, nak cakap pung x gne.. memang salah aku.. bio exam paling last, so b4 tu kls aku ngan kls 15 g umah cikgu noraini.. at first sume ok, tp ble pas bce yassin aku jumpe die.. sat ag de mcm x mo layan+pelik+menyakitkan hati!!! sape x saket hati??? aku bengang, aku g men game ngan anak cikgu tu.. huhu, memang sakit hati tahap melampaw gle babeng ar... de leh agi ketawe2 amek gambar... aje lak g jenjalan ngan suresh.. aku?? alone kt dalam bilik.. dorang sume aktif amek gambo kt dpn umah.. tu la pasal gambo aku x bnyak kt umah cikgu, coz aku ngah memendam rase.. seb bek blek awal sket.. kt dalam bas aku nanges.. aku engat lagi time tu aku ckp dalam hati, "gha, ni 1st time ko nanges sebab sorang lelaki..." yup! dat was my 1st time i felt really in love with someone... n dat my 1st time I cry coz him... balik bilik, sume bace buku, aku lak tarik selimut sampai muke, pastu nanges.. :( it damm crazy sad... pas2, sampai lah exam aku rase down sangat... yeah, aku dapat balasan nyew.. my bio is really bad 4 me.. owh no! juz 4get it... sambung blek yg interview td... here comes the story...
  1. 5.30 aku bangun dgn semangat yg berkobar2! mandi dgn kesejukan yg melampau... pakai baju yg aku dah siap iron malam 2.. baju kale oren2 cair... kasut tomet.
  2. 6.30 aku gerak ngan abang n member de sorang.. wet minyak aku kne bayo, x pe x kesah. skali skala berkorban...
  3. 8.30 dah sampai kl.. cari unikl lak.. dah jumpe g sarapan lak.. member abg klakar gle.. makan2 aku gak bayo, x pe skali skale belanje owg..
  4. 9.20 aku masuk kt unikl. abg ngan member de blar cam2 jek. g jenjalan kot.. aku masuk, knal ngan sorang ni name nye ain. de pung kul 10 intrvw.. so, same ngan de..
  5. 9.45 daftar, pasu g tingkat 10.. nek lif jumpe dak klas 3. tego2, de pung amek actuarial science cam aku.. bese lew, pn nasren kan kaunselor ktorang, de yg promote kos ni..
  6. 10.00 aku masih menunggu giliran aku.. huhu, memang lew rase cuak 2 ade. aku tgk ade yg ckp sengsorang, berlatih kot.. ade yg komat kamit mulut nye.. ade yg goyang kaki separuh mati.. huhu... aku lak dok mermanggu-manggu...
  7. 11.00 dak2 yg intervw kol 11 dah sampai, tp giliran aku x sampai2... aku ckp dalam hati, sabaw gha.. dugaan ni... pastu, tetibe ade akak tu panggil name aku.. owh, giliran aku lew.. aku pon berjalan dgn yakin tanpe menghirawkan kaki aku yg melecet separuh mati.. aku masuk x ketok pintu coz akak 2 pesan jgn ketok! pastu aku masuk, panel tu kate close the door.. aku pon tutup lew pintu tu... pastu, have your seat... aku pon duduk lpas bagi fail aku.. pastu, ok najihah, tell us about urself... aku pon cakap lew dr my name is.... i was born on.... pastu de menyampuk, oh you born 1990?? aku jwb ler.. yes, i skipped year 4 afta pass my pts.. pastu aku sambung blek, pastu, my hobby is reading, surfing, bla.. bla.. bla... ok what is ur favorite book? aku dgn sengal nye jawab, majalah wanita.. thats not a book! de kate, aku pon owh, i do love to read the fairy tale book.. fairy tail?? cinderella? 4 standart 1?? aku pon dalam hati, hallamak! pastu aku cakap je la, even that the fairy tail, i can improve my english.. bla... bla... bla... pasal aku.. ble dah habis, de tanye lak why actuary?? aku pon jwb lew, sume2yg penah aku bce kt tenet.. aku tgk muke dorang cam hangguk2.. aku pon cam lege sket. engat de x amek pusing ape aku ckp.. sat ag de tanye... amende tah de ckp. al maklum lor bi aku ni bkn terer mane. aku dgn konpiden tahap dewe cakap, personality..(aku engat de tanye ape yg perlu bagi sorang wanita...) pastu de ckp, no, what the age to get married?? something like that la, aku pong lupe.. aku pon ngan tersipu2 cakap,( dalam hati malu gile..) owh, sori! 25.. aku ckp. de pon angguk algi kepale.. pas2 tetibe dorang cam dah x dok soalan.. aku pon tarik nafas, huh... do you have any boyfriend?? YaAllah, tuhan je taw aku rase time tu... aku pon ckp, no, i dun have any.. de pon ngan muke x caye, are you sure?? dah de menekan suare cam2, aku pon terlanjur ckp.. actually i have one.. but that the monkey love.. (aku tibai ckp cinte monyet, monkey love. aku rase ade perkataan len la.. hentam je la..) pastu de tanye, still contect with him? aku pon mule la, mereke cerite yg x penah wujud.. yes, aku jwb.. what the result he got? aku pon ckp, better than me..(tupu!!) same school?? no, he study in sekolah science.. (sap lew jejake yg aku ckp kan... x pnah wujud..) is he apply for the scholarship too? no, he aply jpa.. (aku lah penipu terhandal..) skali de ckp, owh, dah rancang la ni?? nanti jumpe kt sane.. aku pon, ish! nyesal tipu... paetu de ckp, kami bkn ape, takot nanti kami hantar blajar sane, kamu sibuk bercinte.. no, study is my point! aku ckp... pastu de tanye, how if your hasben refuse to let you work?? your work, need you travel a lot... even if you work in m'sia, you still bz go around.. aku pon ckp, i will discuss with him. how if he still refuse?? kamu nak lawan ckp suami ke?? no, i will talk to him n discuss our problm 2geda.. de pon ckp, we just worried, we gif u stdy, but at last you jus stay at home take care of ur family.. have been a waste.. ok, which country u want 2 further.. aku pon ckp lew, new zealand.. haha.. aku tibai jek.. cam best je kt situ.. tetibe de ckp, ok we will send u to new zealand if you get this chance..( dalam hati aku, mcm ade peluang je.. harap2 btol la..) pastu, dah habis, bru aku sedo keje ibu n ayah aku x isi, de tolong isi kan.. huhu, cner leh x prasan?? pastu dah habis, aku salam la.. de kate tgn ni x sejuk sgt mcm yg b4 ni.. aku pon senyum je.. de x taw betape sejuk aku..
  8. 11.30 huh, lame gak de interbw aku... turun lif nampak abg tgh nuggu,, balik lew...
  9. 12.30 sampai umah..
huhu... gitu lew cte nyew... huhu, aku sbno nye takot nak mengharap... pe pon aku doa jek, kalo btol rezeki aku kt sini, insya Allah aku dapat.. kalo x mungkin rezeki aku kt tempat len... huhu x bley bla kaki aku melecet, sakit gle, jgn harap aku nak pakai lg kasut tu... hhuhu... k lew, aku penat gle tulis mende aloh ni... k dah la... sambung lagi nanti... :p

ha, ni tawaran dew...


Sukacita dimaklumkan bahawa anda dijemput untuk menghadiri temuduga seperti berikut :-

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Nama

:

SITI NAJIHAH BINTI MASIRON ( 900213105134 )

Kursus

:

SAINS AKTUARI

Tarikh

:

16/04/2007

Masa

:

10.00 pg

Tempat

:

UNIVERSITI KUALA LUMPUR, 1016, JALAN SULTAN ISMAIL, 50250 KUALA LUMPUR

-----------------------------------------------------------------------------------------------



1 comment:

Anonymous said...

haha.makcik..its PUPPY LOVE.cumei la hang ni.dun worry gha..blhnye..anda blh..kt yakin bgt...ala,org lain yg g interview tu pon same je cite cm ni..actuary sounds fun..new zlnd sounds so far..tp good 4 u la klu dpt.insyaAllah..