Mar 15, 2011

Jom tengok Hikayat Merong Mahawangsa sambil bersiar siar di Tasik Shah Alam =))

"Hikayat Merong Mahawangsa" aka "The Malay Chronicles Bloodines"

Merong or Marcus???? I choose both. I love both. I want both. Hahahaha.. Over. Ok2.. Untuk sape2 yg dah tgk cite tersebut mesti tau kan sbb ape aku nak due2. Ok fine... Mungkin ade yg nak Merong sahaja. Tapi Marcus pon comey ape.. Hehhehehehe.. Tapi yg pasti tak ade yg akan suke Kemawas berbadan kebal itu. For me, ini adalah satu pencapaian terbhaik Malaysia. KRU, we proud of you. Congrate for HMM film which is for me soooooo exiting. Cume part sembelih sembelih tuh aku rase aku tak bermaya nak tgk. but the rest, superb!! =D


013575358_tn


VS










Merong or Marcus???? I still say........ BOTH!!




But i love them MORE for creating such a glorious movie. 


ok, selesai sudah cerita HMM. nak bce preview, berlambak dah org tulis. tinggal tgk je kepada sape2 yg belom tgk lagi. =D





ok, maka dgn itu, nak cerita pulak pasal "the chronicles of siti najihah". ok, tak lawak. booooo... sape tah nak tau. tapi aku nak cerita jugak. tak kira. nak jugak. nak.. nak.. nak..!! * hoi, diam lah! erk, ok..

maka, lepas habis berperang jiwa dan raga menonton cerita epik terhebat kala ini, aku pon merehatkan diri di tasik nan permai yg ade kt Shah Alam. ok2, malas nak cerita byk. tgk gambar je lah weyh..

a picture tells a thousand words... jadi, buat apa merepek ber thousand word kalau boleh bagi sekeping gambar??? ok, aku tipu.. bukan sekeping. berkeping2.. maka... sediakan baldi cepat!!!







ok, nampak kan kitorang suka perasan cool ambik gambar banyak2.. ok2, jgn muntah lagi. tahan dulu. =p


lokasi: kat food court jj bukit raja. air tersebut bernama coklat blended something yg berharga rm4.00. not really worth it, sbb x kaw sgt.


iya2.. saya tahu. BATAK kan?? hoi..! dalam panggong pon mahu ambil gambar kah??? asal tak rakam je cerita MERONG ituh?? =p




ok2, pic yang atas ni semua cubaan mengambil gambar dengan cara meletak kan camera di atas TONG SAMPAH, di ATAS RUMPUT dan di ATAS SELIPAR. cubaan yg berjaya. kan aku dah kata. aku wajib ada CAMERA COOLPIX S1100PJ... kan senang kalau ade remote.. =D



ok2.. kat sini lah port kitorang melepak sambil bagi makan ikan. bagi ke??? tgk org bagi mkn pon ok ape kan.. =D


ini si budak poyosss.... =p



ini adalah reaksi kesunyian terlampau disebabkan pergi ke tasik tanpa teman istimewa. =p ah, geli lah kaw jiha. terjun dlm tasik pls.... =p



barang2 yg ditinggalkan sebelom terjun menjunan ke dalam tasik. BABAI ollsss.... =((




ok.. paham x sebab ape aku nak terjun???? paham tak??? ok, tak paham diam je.




ok2. tak jadi. tak pandai berenang. baik aku berbaik semula dengan mereka. friends??? ok. tq. =D


ok2. aku dah cukup bosan dah tgk org berdating kat sini. mahu balik. jommm... =D





ape?? nak balik sangat??? yelah2... balik lah.....








nah.. hambek kaw jem nanas!. actually ade exsiden MAHA DAHSYAT berlaku. bumbung keta siap terkopek wooo... tapi x sempat nak snap sbb nanti dikatakan rakyat Malaysia terlampau PRIHATIN!! maka, di biarkan berlalu sahaja.... =D









ok2. dah boleh MUNTAH sekarang.... =p














p/s: HMM sangat menusuk kalbu. aku merayu tolonglah tengok. rugi woooo tak tgk... bila lagi mahu support filem tempatan??? ok, tak masal aku jadi patriotik. 

actually ade satu pic org berdating aku snap. tapi memikirkan bakal dihukum dgn hukuman yg berat, aku simpan wat kenangan je. =))

actually (again) aku nak edit2 pic tuh. tapi baru try godek2 photoscape, nanti dah expert haku letak yg dah beredit. muntahlah ramai2 plz. haha. ok. babai. =))

4 comments:

ct ajja said...

elleh... time kakak x de tu lah baru nk cepat2 tgk wayang... lau kakak ade... x pown nk gi mane2... mencik!

~ctnajihah~ said...

hehehehe... olololoooo.. kalau kakak ade, kite g bukit malawati lah.. x pon, g pantai remis beli baju. =D

ct ajja said...

hiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! i hate uuuuuu..... mencik sgt2...

~ctnajihah~ said...

hehehhehehee.... yelah2.. t kite tgk wayang kt kuale selangor la.. =p