Mar 11, 2011

Aku JATUH TANGGA ini hari dan aku tak MANDUL pon.

ini muka gembira aku sebelom berlakunya kejadian ngeri itu. 


Friday is the day that i love most. since i was a child agi.. but then. friday jugak lah yg making my day worst, pada ini hari. lepas habis kelas biostatic yg membuat kitorang mcm atlit sbb kene ke sana ke mari mencari lab comp, aku pon berpusu pusu keluar sbb dah lapar gila mau carik makanan. too bad. hujan pulak. tapi, memang aku suke hujan ape. sejuk ape. best ape tido. but not for today hujan. barakah awak bukan untuk saya. barakah awak untuk tangga yg semangnye menunggu mangsa2 yg berselipar licin untuk memlukan diri nye sendiri.

ya. org yg telah memalukan diri sendiri itu adalah aku. di khalayak ramai aku seperti gajah yg menghentak2 lantai tnada protes x dapat makan tebu. ok, aku merepek. tiga anak tangga batu dah cukup membuat aku senak dan x boleh cakap apa2 untuk beberapa saat. juga membuatkan aku mcm nak pitam dan pengsan. sepatotnya aku kene teros pengsan atau lebih tepat buat buat pengsan agar aku tak nampak sape yg nampak aku jatoh. 

terima kasih kepada yg sudi membantu. terima kasih yg bertanya ok tak. terima kasih kepada yg buat2 tak nampak. terima kasih kepada penonton setia dari awal kejadian. terima kasih kepada "hujan rahmat" dan penampar untuk tangga licin. 

i deserve to be dropped here, i guess.. =p


maka, atas dasar keperihatinan rakan rakan yg baik hati lagi mulia. aku telah di bawa ke pusat kesihatan uitm puncak alam. diba yg x penah2 naik kete TM turbo tuh sedaya upaya gak bawak sbb keadaan aku time tuh mmg dah nazak. ok, over plak nazak. memang aku x boleh nak duduk kt seat tuh dan bonggol2 yg ade kt uitm memang sgt membantu menyakitkan lagi b****t aku y mcm nak patah. 

ha, inilah die tempat menyembuhkan penyakit2 kronik budak2 uitm puncak alam. =)


nasib aku memang kurang baik sbb jatoh pada hari jumaat dan tengah hari. pukul 12.15 agi dorang dah tutup. tapi, atas dasar kemanusiaan dan muka aku yg memang sememeh meminta simpati tuh, akak nurse tu panggil gak masok. and uolls paham2 lah die cek ape kan.. 

dengan rase bimbang yg amat sgt, aku segera tanye kt doc tu. "doctor, saya kan jadi mandul ke??? tolong doctor, cikgu saye penah cakap, kalau perempuan jatoh terduduk, die akan mandul... macam mane ni?? " habis je aku ckp, doktor tuh, siap ngan nurse2 kt situ bantai gelak.. "sape yg bgtau awak bende tu??? cube ckp kt saya, sebab ape boleh mandul.. org yg paralyzed pon bole mengandong taw"... erkk... ok, aku cube tak membayangkan macam mana org yg lumpuh membuat anak. ok, diam. tak kelakar pon.

                                                                                          
   


maka, aku berasa sangat lega... dan boleh tidur dengan nyenyak lepas mendapat suntikan gajah. eh, tak2.. pain killer injection. pastuh, aku pon dah bole keluar dari klinik dengan gembira sbb aku tak mandul...!!! wihoooo... =D


akibat terlalu gembira, aku snap pic ni sambil tersenyum2.. =DD

















p/s: i believe that all doctors and nurses have a very kind hearted... love them so much. =)

8 comments:

❤フィザAzhafizah said...

ouh..sangat merindui UiTM dihatiku
-_-'

amalina said...

ngee.tahniah anda masih bpeluang utk ade anak :P

Ayio Kun said...

tajuk menyeramkan...
kalo ler aku dtg kelas semalam...

~ctnajihah~ said...

azhafizah: owh, uitm jugak? hehe.. uitm tetap dihati. =)

emel: time kasih. sgt lega... hahaha.. =p

hairi: haha.. mujur ko x dtg kelas. kalau x mungkin jadi mangsa tangga jugak.

❤フィザAzhafizah said...

absolutely correct :)

+faten+ said...

huhu..blh kn pk mandul..ish2..x pk yg len..lawak la jiha neyh..:)

~ctnajihah~ said...

azhafizah: betol3.. *nada upin ipin. =)

fariesha o fatin: huhu.. dari dulu dimomok kan dgn statement kalo pompuan jatoh terduduk akan mandul. maka, memang x pk lain dah. =D

Anonymous said...

ish3..
camne la bleh jtuh..
klas biostat mmg buat hari jmt jd x best!
hehe